tirsdag 6. januar 2009

i feriemodus på ppu

no ha skola bynnt - brått og brutalt vil nån sei. grusomt brått og TIDLIG og brutalt vil eg sei. eg tenkt eg sku del med dåkk min strategi for å kom meg fra den gode varme senga og tell eg e vel framme på dragvollbussen.

"verdens flinkeste heidi går ut av senga"
"åååå, så fliiink du e"
"verdens flinkeste heidi går i dusjen"
"så flink du e som sto opp når vekkeklokka ringt, åsså kom du deg helt i dusjen" 
"verdens flinkeste heidi vask håret"
"verdens flinkeste heidi skyll ut shampo"
"verdens flinkeste heidi går ut av dusjen"
"verdens flinkeste heidi tar på seg klær"
"verdens flinkeste heidi smink seg"
"du va verkelig flink som sto opp i dag og"
"verdens flinkeste heidi spis frokost"
"verdens flinkeste heidi lag matpakke/ verdens ikke så veldig flinkese heidi bestem seg for å kjøp mat på dragvoll" 
"verdens flinkeste heidi puss tenner, spring rundt og finn alt ho treng med seg og spring ut døra"

"VERDENS FLINKESTE HEIDI RAKK BUSSEN I DAG OG!" 

ja.. som dåkk ser e d litt sånn barneoppdragelse / hundedressur eg driv med på meg sjøl om mårran. det anbefales, etter å ha kalt seg sjøl verdens flinkeste en million ganga før 0730 bynn man nesten å tru på det:) 

2 kommentarer:

Åshild sa...

Taktikken din er herved adoptert!

Anonym sa...

pedagogikk!

mh