onsdag 15. april 2009

hvis

Jeg skulle stått opp tidlig, men ikke grytidlig. Sovet ut, men samtidig fått mye ut av dagen. Kanskje rundt halv ti? Så skulle jeg spist frokost. På cafe, med en god venninne. Vi skulle ha skravla om alt mulig, fått appelsinjus i nesen av latterboblene. Når vi var gode og mette skulle vi ha tatt en shoppingrunde. Vi skulle ha gått i alle butikkene vi ville, og alle butikkene skulle ha hatt fine klær som jeg ville kjøpe - og jeg skulle ha kjøpt de. De skulle ha hatt jakker, skjørt og fine sommerkjoler som passet perfekt - både til meg og venninna. Vi skulle ha tatt en pause etter et par timer, spist is, eller kanskje tatt en kopp kakao med krem. 

Når vi hadde shoppa alt vi ønsket, skulle vi ha gått hver til vårt, tatt oss en liten pause hjemme før vi skulle møtes igjen. På kvelden, kanskje klokka sju, skulle alle jeg er glad i vært der, vi skulle ha møttes for å spise. Jeg og venninna skulle ha hatt på oss de nye kjolene vi kjøpte - og de nye skoene. Vi skulle ha spist kjøtt - ja, på graffi, selvfølgelig. Og jeg skulle ha tatt mer enn én øl til maten. Vi skulle ha kost oss, brukt lang tid på maten, og vi skulle ikke ha gått hjem før fortryllelsen var over og klokka slo tolv. 


Alt dette skal jeg gjøre - hvis jeg vinner en million på flaksloddet som ligger uskrapet i veska mi... 

6 kommentarer:

Zillapilla sa...

vant du?

Anette sa...

Se å få skrapt det der loddet! Det blir verken mer eller mindre gevinst av at det ligger og godgjør seg.

Jeg er nysgjerrig.

Fru Fortuna sa...

Blir mye kjøtt for en million kroner ;) Spanderer du? :)

Pita sa...

Får jeg være med? Vær så snill, vær så snill, vær så snill!!! Veldig mye mer lyst til å spise kjøtt, drikke øl og shoppe fine kjoler enn å sitte her. Forbausende nok er det akkurat det jeg har planlagt å gjøre om fjorten dager...

Åshild sa...

Jeg KREVER en øl hvis du vinner en million. Så det så.

:)

Håvard Carlsen sa...

Får ikke jeg noe? ;p