tirsdag 21. april 2009

Uteskole

At eg ha blogga litt for mye om PPU det siste året, kan det ikke vær nån tvil om. (la dåkk merke tell at der fikk eg det tell å høres ut som om eg ha blogga i meir enn et år? smart!)
 
Og det e heller ikke nå hemmelighet at en litt for stor del av de her innleggan ha hatt et noenlunde negativt tilsnitt. For det ha vært et kjipt
 år. Utrulig kjipt, på mange måta. Men.. så va det det med å se ting litt i perspektiv. Og når sola skinn og det står uteskole på programmet, da e det ikke så ille å vær lærerstudent likevel... 

For nesten første gang det her året virkelig gled eg meg te en skoledag:) Det ska bi stas å se elevan fra i høst igjen, og det ska bi stas
 å prøv ut et uteopplegg eg har stor tru på. Og ikke minst ska det bi stas med grillings te lunsj! 

(og mest stas av alt bi det selvsagt å få bruk den nye, fine speiderlederfløyta mi tell å blås høgt og mye i!) 

3 kommentarer:

Anette sa...

Og nå tør du jo til og med å blåse i fløyta di. Ikke bare puste litt forsiktig.

Marthe-Julie sa...

Jeg var på uteskole forrige torsdag, og der lærte jeg noe bra. Før man steker pinnebrødet (som det bør være når det båles), surr det i sukker og kanel. Det smaker som nystekte kanelboller. mmmmmmmmmmmm!!

Zillapilla sa...

Fløyta funker! Testet på Dragvoll, høres minst 100 meter. Anette fortalte om opplegget deres; jeg skulle ønske jeg var barneskoleelev og hadde kreative og snille lærere som dere!