mandag 16. februar 2009

godteristreik, godteristopp, sukkerstopp, et liv uten godis osv....

Som nån av dåkk sikert ha fått med dåkk, driv eg med et prosjekt "ikke spise godteri". Reglan e enkel: eg har ikke lov å spis godteri, kake eller potetgull, drikk brus eller kakao. Utenom den 1. i kver måned (no ha eg bare holdt på sia midt i januar, sånn at eg bare ha hatt én sånn "godteridag" der alt va lov. Eg gled meg tell den neste! Veldig

Konsekvensan av det her prosjektet e blant anna en indre trang tell å slå alle som går rundt med ei flaska med svart lykke (også kjent som kapitalistisk sukkervann). Spesielt merk eg at en tur på Rema e en prøvelse utenom det vanlige. Folk kjøp Grandis og Cola tell middag, mens eg hamster frukt og grønnsaker som en gal. 

I helga ha reglan for det her prosjektet vørte bøyd og vrengt på ganske kraftig, men eg trøst meg med at eg tross alt ha holdt meg tell MINDRE enn det som villa vært normalt for en måned sia.. 


eg vil egentlig bare hør at eg e flenk, sånn at eg kanskje klar å hold ut litt tell.... 
(ja, den kakaoen i lunsjen i dag va et kraftig overtramp) 

(no må da de som mas om fleire blogginnlegg vær fornøyd...?) 

6 kommentarer:

Åshild sa...

Så du at æ gikk forbi med Pepsi Max i stad, hæhæ?:P

Syns du e flink æ! Flink, flink, flink.

Borghild sa...

Pepsi max e skvip - så det frist ikke... må vær ekte sukkervann for meg:D

men takk.. FLINK!!! oh jeeeeeeessss....

Anonym sa...

eg syns egentlig ikke du e så flenk, eg!



alternativt e eg litt messunsam på viljestyrken din... :p

Borghild sa...

hmm.. Rita?

Anonym sa...

kan eg ikke tenk meg tell.... :p

Pink Sunshine sa...

Flenk du e :) Eg e ikke flenk, enda, men eg ska bli flenk. Eg lar derimot meg sjøl spis godteri kver helg (maks to daga), det e ikke verdt å ta det bort så mye for min del. Og siden eg tren, så ska det gå så fint så ;)

Eg ska bynn med ny måte å spis på, som heita Lunch Box Diet. Det e ikke en slankediett, men heller en måte å spis på som gjør at man ikke tell kaloria og stress, men at man har en boks med mat man spis av heile dagen, mens frokost og middag e ka man velg sjøl. Den ska visstnok vær veldig bra førr alt mulig, og også gjør at man ikke e sulten, og at kroppen vil krev mindre av søtsaka. Håp den funk førr min del.

Lykke tel videre flenkingen :)

Klem fra Linemora