fredag 22. mai 2009

Hva er bloggverdig? 

"det skjer jo itj nå bloggverdig i livet mitt før tia" (anonym Skauning) 

"jeg syns jeg har vært flink, blogga flere ganger denne uka" (anonym person fra skien*)

"unnskyld at jeg blogga dette innlegget, ser nå at det var helt forferdelig" (anonym nordsjonværing) 

Vi (eller bare jeg?) sjekker innom bloggene flere ganger daglig i et desperat håp om en to minutters pause fra plikt og mas, oppdatering om de andres liv, tanker og funderinger. Men så er det ingen som har blogga. Det forklares med "bloggtørke" dette innbitte begrepet som rammer oss alle innimellom. Men kanskje setter vi for store krav til hva vi publiserer? Når lesernes krav rett og slett er en unnskyldning for å ta pause et par minutter mens man leser noe som ikke handler om pedagogikk, sosiolingvistikk, lyrikk eller litteratur, eller er ønsket  rett og slett en pause fra oppvasken..? 

Dagens oppfordring er derfor: Blogg om noe totalt meningsløst, sånn at mine siste dagers om student lyses opp av de strålende bloggene deres!!! :) 



*hva kalles personer fra Skien? Skiensere? Skiensværinger? Skiening? Skiløpere? 

P.S.: Dette er et eksempel på en slik meningsløs blogg! Takk for meg! 

3 kommentarer:

Åshild sa...

I love dette innlegget!=) Og nå kan jeg legitimere ALT av søppel jeg evt. kommer til å blogge i dag. Jippi!

Pita sa...

Stående applaus og jubel o' guru og speiderleder:)

anonym person fra skien sa...

Ja, hva kalles en person fra Skien? Er sannelig min hatt ikke sikker. Vi har vel kanskje ikke en spesiell betegnelse. Grenlending (av Grenland)? Skiensjente? Æ veit itj!