Og jeg ser på grammatikk som mitt spesialfelt. Så nå sitter jeg her, med mappeoppgava fra i høst, som nå skal finpusses, fikses og ordnes. Gå fra en gjennomsnittelig oppgave med formuleringer som hører mer hjemme på planeten Mars enn i en avsluttende oppgave for en norsklærerstudent, til en strålende oppgave av den typen som får sensoren til å smile bredt og bli gavmild med A-ene.
Oppgava handler om grammatikkens plass i læreplanen, og i høst fikk jeg responsen: "Dette er ei gjennomarbeidd og interessant oppgåve. Kan hende kan du også få knytt diskusjonen meir opp til språksyn og skrivemetodiske prinsipp?" (ja, oppgava - og responsen- er på nynorsk)
Nå har jeg bladd gjennom hele pensum - og alle mine notater fra dette året. Og jeg vet fortsatt ikke hva språksyn og skrivemetodiske prinsipper er! HJELP!
3 kommentarer:
Pust ut. Pust inn. *Repeter*
Og ja, da hadde vi om nynorsk og lesedidaktikk.
http://folk.uib.no/smkrk/docs/sofiesexodus.pdf
mh
what??
Legg inn en kommentar