onsdag 1. desember 2010

Du søte adventstid

24 dager. 24 små og store gjøremål. Sist jeg prøvde meg på månedsmål, kom jeg ikke i havn. Jeg innbiller meg at desember vil bli litt roligere enn september var, så jeg prøver.

Min glade adventskalender:

1.desember: Lage asiatisk suppe til min kjære i kveld
2.desember: Avslutte et hektisk speidersemester på tradisjonell måte, med opptakelse og bilder fra speideråret
3.desember: Eksaminere muntlig for de beste studentene i hele verden
4.desember: nyte årets siste helt frie lørdag, kanskje fortsette bake-bonanzaen fra sist helg
5.desember: Lysmesse sammen med alle speidere i Trondheim i Berg Kirke (ja, du er også velkommen!)
6.desember: Pakke inn flest mulig julegaver
7.desember: Trøste studentene som skal ha eksamen i hele 6 timer, servere store mengder kjeks.
8.desember: Sende masse julegaver nordover med leieboeren (også kjent som bror)
9.desember: Starte på rettebunken fra eksamenen for to dager siden. Lese spent gjennom de jeg lurer mest på hvordan det gikk for. Vente litt med de andre.
10.desember: Få min kjære hjem fra "juleferie" på Østlandet
11.desember: Julebord? God middag er påkrevd, i det minste!
12.desember: Bake lussekatter? Det har jeg aldri prøvd!
13.desember: Spise lussekatter!
14.desember: Pynte litt til jul i leiligheta, så vi får sett det litt før vi reiser
15.desember: Feire julekveld sammen med min kjære. Åpne en julegave eller to.
16.desember: Prøve å være sterk når han reiser på havet for jula....
17.desember: Sende julekort til gode, gamle venner
18.desember: Lage maten jeg allerede har invitert til:)
19.desember: Pakke til juleferien. Prøve å innse at jeg ikke trenger alle klærne mine for ei uke hjemme.
20.desember: Intensivjobbe for å ha alt klart før juleferien
21.desember: Sette meg på toget hjem. Huske å ta med meg alt. Huske å rekke toget.
22.desember: Komme hjem. Salige stund.
23.desember: Pynte juletreet, drikke gløgg, insistere på å le av Grevinnen og hovemesteren selv om jeg innerst inne synes det er litt teit...
24.desember: Våkne tidlig, krype ut på gangen etter strømpen, åpne den spent og være 5 år igjen.

Nå ble jula mye nærmere, bare fordi jeg har tenkt gjennom de 24 dagene - de forsvinner fortere enn du vet det. Ta vare på adventen!

4 kommentarer:

Anette sa...

Jeg ble nesten litt stressa av å lese lista di, men jeg gleder med i hvert fall til 18. desember :)

Merethe sa...

kreeemt...skal ikke liksom studentene dine være anonyme..;)

Jeg blir og stressa av sånne lister som varer over for lang tid, dersom jeg kunne slått sammen noen av dem, kunne jeg roet nerva ..hehe..;)

Borghild sa...

studentene er veldig anonyme, bortsett fra at jeg kjenner håndskrifta deres, og at de gjerne skriver hvilket land de kommer fra i essayene sine:)

Margrethe sa...

Eg e så sinnsykt imponert over at du pakk to daga før du fær heim. Eg jobb til kl 23 kvelden før eg fær. Og fær tidlig neste mårra. Likevel tvil eg på at d bi pakka nå sæli før eg MÅ!

Men vi har allerede pynta t jul. Vi har juletre!!! Han heita Ringo Star-Spruce :)