søndag 6. februar 2011

MAT

Vi er glade i mat. Vi leser kokebøker på senga og snobber oss gjennom matlagingsprogrammer på samme måte som andre ser på tv-serier. I går spiste vi på Credo. Jeg blir svimmel av å tenke på den maten - at man kan få ting til å smake så fantastisk! Utrolig! Vel verdt de store summene!

Vanligvis bestemmer vi middagen fra dag til dag, og da har det ofte vist seg å bli mange handleturer, mye rester som kastes og lite utnyttelse av ferske råvarer i heimen. Så nå skulle vi ha prøveprosjekt: Planlegge middagen for ei uke framover og handle inn stort. Lista så sånn ut:

Mandag

Tirsdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

".....fredag til søndag skal jo jeg bort, så da er det ikke vits i å planlegge", sa mannen.

"torsdag drar jeg rett fra jobb ut i skogen med speiderne, så da får vi heller lage oss noe godt til kvelds - kanskje vafler?"

"og på onsdag har jeg avtalt å spise i kantina med studentene mine"

Da gjensto denne lista:

Mandag

Tirsdag

..........................stillhet.........................................

Hva skal vi ha i mårra da?

Uka består av TO -2- middagsdager, og vi, de matglade, klarer ikke å komme på noen ting til middag...!


(etter mye om og men endte vi på potetmos (da kan vi utnytte potetrestene fra søndagsmiddagen, fiskeboller) og svinekoteletter mandag, og kylling schezuan tirsdag)

1 kommentar:

Pita sa...

Vi er også matsnobber, og eeeelsker alt av kokkereality:)

I går investerte vi i pastamaskin og spiste pasta carbonara med fersk tagliatelle og chorizo. Anbefales!