søndag 17. juli 2011

Ferien er over!


Ferien min er i dette øyeblikket over. Jeg strekker den i det lengste ved å ikke legge meg tidlig, slik jeg hadde planlagt.
Årets ferie bør huskes for dette, og litt til:

- Å lese en meny på nederlandsk kan fortsatt få det til å krible i magen
- By-til-by-ferie i perfekt klima og med perfekt reisefølge
- Laaaaaaaange, perfekte kafèdager med gode Trondheimsvenner
- Tv-seriemaraton med Six feet under på dvd.
- Forandringer og triste avskjeder... Stine og Anette: Det er bare "på gjensyn", men jeg kommer til å savne at dere finnes i verdens beste by!


Den siste, lille reisebloggen fra ferien:
For 8 år siden reiste jeg til Brussel på studietur med folkehøgskolen min, og årets ferie ga mange flashbacks dit. Jeg måtta tilbake til noen steder, husket brått at jeg hadde vært noen steder og ble minnet om klassekameratene jeg var på studietur sammen med. Ikke minst ble jeg sjokkert og litt skremt over tiden... det er 8 år siden jeg var folkehøgskoleelev. 8 år siden jeg opplevde verden utenfor hjembyen, 8 år siden jeg innså at jeg er en sånn som ikke skal tilbake, en sånn som må ha noe annet, noe mer.

Ingen kommentarer: