onsdag 27. juli 2011

Kompliment

..som virkelig setter spor, og betyr noe..

"Det som er så bra med deg, Heidi, er at vi kan ha meningsfulle diskusjoner om nesten hva som helst."

For et halvt års tid siden gikk jeg i retning hjem sammen med en venners venn som jeg hadde møtt noen ganger før. Da vi skulle gå hver vår vei, sa han: "Vi har det jo alltid hyggelig når vi møtes - vi burde møtes flere ganger"

Og så var vi venner. Han kom i bursdagen min, jeg hjalp han med å male i den nye leiligheta og i dag la vi ned blomster utenfor Folkets hus - før vi satt lenge på kafe og diskuterte og han atter en gang sa det han tenkte rett ut - og ga meg et fint kompliment.

Hva kan du lære av dette? Fortell folk hvorfor du liker å være med dem, våg å ta initiativ til å se folk igjen - det betyr ikke at du sjekker dem opp.

Make new friends, but keep the old ones.


1 kommentar:

En rosa fugl sa...

Det er alltid lurt å beholde gamle venner, særlig om de er gode. :) Har hatt flere venninner som plutselig ble super-sosial og fikk mange nye venner og ikke hadde tid til å ta vare på de gamle.

Jeg tenker at samfunnet idag har fått for stor fokus på kjærlighet og sex. Er man single og sier noe fint til en annen single av det motsatte kjønn så er det liksom sjekking og flørting. Behøver ikke å være slik. :)