torsdag 1. september 2011

Løpe gjennom sentrum


I dag skulle jeg bare stresse meg hjem, via sentrum.

Libris: Opphørssalg, alle varer 50% avslag!

Resultat:

Bildeboka "Høyt over Norge" med fine bilder av norsk natur - den var så billig...

"Eating Animals" av Jonathan Safran Foer. Jeg trenger bedre engelsk, og vet jo at lesing er et steg på veien - dessuten var det en forfatter jeg hadde hørt om..

"17.15 til tønsberg" av Vigdis Hjorth, en favorittforfatter. "Nesten evig" av Alice Sebold.

Så gikk jeg ut derfra, fornøyd og glad, og oppdaget Norlis "Bokfestival" med et telt fullt av bøker til 40 kroner stk...

Berlinguide til den forestående reisen, "Guden for små ting" av Arundhati Roy, "Landsbyens blod" av Yan Lianke, "Den senile landmåleren" av Arto Paasilinna, "Kroppsspråk" av heltinnen og de to fineste:

Norske kjærleiksdikt i utval ved Halldis Moren Vesaas.

og

min ungdomstid oppsummert i Jostein Gaarders Kabalmysteriet, Vita Brevis og Sirkusdirektørens datter. Planen er å putte det i ei julegave til en ungdom, men med tanke på tårene jeg fikk av å smuglese den første setninga av tidenes beste bok, lurer jeg på om jeg må beholde den selv.....

"I fortellingen møter du HANS THOMAS som leser bolleboka på vei til filosofenes hjemland"

Bolleboka.... Memories!

(Men hvor skal jeg starte i denne bunken?)



Ingen kommentarer: