fredag 23. desember 2011

en P1-lytters betraktninger

Vanligvis er jeg en petrelytter. Fanatisk sådan. Lever for petremorgen, blir lykkelig av å våkne til stemmene til Live og Ronny, elsker å ha sjefslistene på P3 i bakgrunnen mens jeg stuller hjemme på søndagene og mens jeg gjør meg klar til å gå ut på lørdagene.

Men nå er jeg hos opphavet. Her står P1 på, og jeg er for lat til å bytte kanal - så da hører jeg på P1. Det er liksom lyden av ferie, høytid og heim. NRK Nordland - norlænninger på radioen, voksentema og flaue konkurranser.

Mye av musikken på P1 er helt okei, gamle klassikere, Springsteen, Åge og andre jeg liker godt. Men så kommer han som gir meg kløe, alvorlige kvalmeanfall og lyst til å kaste radioen i veggen og sparke den! Hver gang en sang er helt GRUSOM, så slår det ikke feil - det er Henning Kvitnes som står bak. Hvem er de som liker den forferdelige stemmen, de horrible tekstene og den generelt elendige framføringen? Hvorfor spiller P1 stadig nye sanger av ham? WHY????

En annen musikkbetraktning fra P1 er hvor mange av de moderne julesangene som handler om å komme seg hjem til jul. Noen er fine, mens andre er til å rødme av - huff.. Alt var så meget bedre før!

2 kommentarer:

Hanne sa...

ÅH!
Så godt at vi er flere.
*gremme seg*

Kjell Heggvold Ullestad sa...

Eg skal vidare til Halden i dag, og der kan det jo henda at eg treff på Kvitnes på ein kafé. Det har hendt fleire gonger før. Skal eg i så fall helsa frå deg..? ;)