mandag 2. januar 2012

Prosjekt kaffe 2011

En gang i løpet av fjoråret, i mai-juni kanskje, begynte jeg på årets store prosjekt: begynne å like kaffe. Målet var jula. Drikke trakterkaffe svart i jula. Ambisjonene var høye, og med godt følge sluttet jeg med de søte kaffedrikkene og gikk over til den grusomme cappuccinoen. Etter hvert ble jeg vant til den, og prøvde meg innimellom i heimen med presskannekaffe med store mengder melk. Stolt drakk jeg kaffen som ble servert på julebordet uten å helle Baileys i koppen, og når jeg kom hjem til jul var målet å delta i "De voksnes" juletradisjon med kaffe, kaffe, kaffe...

Målet om svart kaffe ga jeg opp en gang i løpet av høstsemesteret, men da jeg tok kaffe med melk hjemme i jula var ikke reaksjonen helt som ventet: Mamma fikk latterkrampe, flira rått da hun fortalte diverse besøkende slekninger om prosjektet mitt og observerte med et glis hvordan jeg blandet melk og kaffe til noe hun mente måtte smake som kakao.

(Til info: kakao inneholder sjokolade, ikke kaffe - det er myyyyyye bedre any day!)

Målet om svart kaffe er fortsatt gitt opp, men nyttårsforsettet må vel være å drikke mer kaffe - såååå himla vanskelig kan det vel ikke være?

3 kommentarer:

monika sa...

tenkte jeg skal ha det samme som nyttårsforsett, men gruer meg!

kaffe er fælt!

Borghild sa...

Tror du har en mye lengre vei å gå enn meg...

Anonym sa...

man må ikke drekk kaffe for å ha et godt liv.
mh