torsdag 26. april 2012

vokabulartrening

Lærerlivet er, som de fleste sikkert har oppfattet til nå, en av de store gledene mine i livet. Nå mens jeg var i Russland, og det var påske og diverse hadde studentene mine nesten en hel måned opphold i undervisninga. Du vet, studieuker... Og lærern savna "ungene sine" noe enormt! Så da jeg endelig fikk treffe dem igjen i går var jeg spent og glad. Spent på om de hadde studert i studieukene (svaret kan du jo gjette...), glad for å se dem igjen og for å få undervise igjen.

Men det blir jo nesten flaut når timen starter med dette fra en student: "You look nice today, with your hair like that. How can I say that? - you look nice-?"
Lærern rødmer noe vanvittig, blir litt stammende og smigra og svarer: "takk", før hun innser at hun må oversette komplimentet til seg selv: "Du er fin i dag"

"oh, it's so funny when you get shy and red like that.. whats it called?"

"Jeg er flau!", sier lærern og fortsetter: "og nå skal vi snakke om grammatikk."

Det er bra å ha noe trygt og kjent å gjemme seg bak!




1 kommentar:

Hanne sa...

Aaaw, så alldeles bedårende start på ei undervisningsøkt! :)