lørdag 27. oktober 2012

LYKKEN

I postkassa lå det ei rød rose.

Jeg gikk inn, kjente lukta av grønnsåpe og så skinnende rene gulv. På kjøkkenbordet sto tre røde roser i en vase, og under lå det et langt brev. Et brev om 8 år sammen. Til slutt var det et lite quiz-spørsmål, og tre konvolutter. Jeg åpna riktig konvolutt og fikk beskjed om å finne neste hint nede på soverommet. Så gikk jeg fra rom til rom, svarte på søte spørsmål om oss og lurte på hva som var på gang.

Den ene lappen lå i kjøleskapet, og der sto det: "drikk litt cava nå", så da gjorde jeg det... Den siste lappen var den søteste, der sto det:

Vil du gifte deg med meg? 
Ta med svaret og kom på bryggen asian cooking, jeg har reservert bord der til 18:30. Venter i SPENNING.... 

Så da drakk jeg mer cava, jubla, løp rundt i leiligheta og dansa, motsto fristelsen til å ringe en av mine beste venner, og begynte å ordne meg for noe helt annet enn jeg hadde forventet av kvelden!

At middagen var en av de beste datene jeg har vært på i mitt liv, er vel unødvendig å si...

Etter maten sa han at vi måtte hjem for å hente et kredittkort - han hadde betalt "neste punkt på programmet" med det, og hadde glemt det hjemme. Sa han..

Inn døra hjemme - fullt hus! (så godt som) alle vennene våre var her. Jeg fikk enda et glass cava, masse klemmer og vill jubel. Og jeg var så overraska at jeg nesten ikke klarte å puste.

Det er ikke vanskelig å si JA når man får lov til å gifte seg med den snilleste og beste mannen noen kan tenke seg...

Jeg er så lykkelig! 


og dette skriver gutta på bloggen sin om dette...

5 kommentarer:

monika sa...

nå griner jeg <3

LilleMy sa...

EG OG!!

anne karlsen benum sa...

GRATULERER!!!
Griner litt jeg også. Håper det er greit. Gamle, single damer blir litt satt ut av sånt :-)

En rosa fugl sa...

Gratulerer så mye! Skikkelig gjennomtenkt dette frieriet. Som tatt fra en film. Du er heldig! ;)

Unknown sa...

Wow! For en overraskelse.


Gratulerer så mye!