mandag 1. oktober 2012

Politiets ressurser

Leste denne saken i Adressa nå, og tenkte på at dette er noe som virkelig irriterer meg. Jeg har i utgangspunktet stor tillit til politiet, stor tro på det norske samfunnet og et sterkt ønske om at ting skal funke, rett og slett.

Men så kom den natta da jeg trengte å ringe politiets nødtelefon. Noen sprutet pulver fra et brannslukkingsapparat inn soveromsvinduet mitt. (det var ikke et vakkert syn...) 

Jeg har aldri følt meg så mistrodd noen gang, og jeg måtte rett og slett mase for å få dama i telefonen til å ta meg på alvor. Så sa hun, litt oppgitt, "Ok, vi sender en bil".

Når bilen kommer til Møllenberg har tre-fire andre ofre også ringt, og de begynner å forstå at jeg ikke fantaserer. Bilen kjører forbi oss, følger telefonene og TAR GJERNINGSMENNENE MER ELLER MINDRE PÅ FERSKEN.

Eneste konsekvens for de som gjorde det: ei natt i fyllearresten...

Politiet som var på vakt om natta sa vi måtte komme på stasjonen neste dag for å levere anmeldelse.

Vi kom, og fikk beskjed om at anmeldelsen var levert og at de ikke trengte å snakke med oss, eller noe personalia på oss, eller noe som helst. Igjen: overlegen og nedlatende holdning fra politiets representant...

6 måneder senere kom det brev i posten: "Saken henlegges pga bevisets stilling" - kodespråk for "på grunn av manglende ressurser"....

Og det som irriterer meg aller mest med denne saken er akkurat det, at jeg tror mindre på at politiet kommer til å hjelpe meg hvis det trengs.


1 kommentar:

Anonym sa...

ja vi får vel stem på andre - he he
mh