tirsdag 19. februar 2013

Den evinnelige diskusjonen i lunsjen...

Jeg blir så lei, så ufattelig lei. Hver gang noen tror de er nytenkende og interessante og bruker anledningen til å kritisere vår tids største samfunnsfiender: Facebook og blogger - blogger automatisk brukt synonymt med "rosablogg" (igjen underforstått unge jenter som skriver om mote, sminke og hverdag).

Jeg er fullstendig klar over at det finnes blogger som er både mer og mindre intelligente enn min, så dette er på ingen måte et forsvar for min blogg. Jeg er også klar over at noen føler at facebook og nett gjør at de er mindre sosiale face to face. Min erfaring er imidlertid motsatt: De vennene mine som er lettest å få ut av huset for å treffe sosialt, er også de som er mest aktive på nett. Det er faktisk ganske naturlig å kombinere disse to. Nettet blir et supplement til vanlig kontakt, ikke en erstatning.

Det verste er at jeg stadig ender med å si i mot disse folkene, de som bare måååå rakke ned på alle bloggere, som tror blogg er synonymt med mote, og mote er synonymt med idiotisk (hvem fikk forresten definere det sånn?)

Hvorfor kan jeg ikke bare bite det i meg og tenke at de er for trangsynte til å fortjene min energi?

1 kommentar:

Unknown sa...

Fordi det er slitsomt at de er kronisk trangsynte.
Om du ønsker å bruke mindre energi så kan man jo finne seg en pausesang, det er litt som heismusikk inne i hodet, også kan man sitte der i sin egen verden mens de trangsynte eller vrange eller hva det skulle være jabber videre. Veldig effektivt.

Disse motebloggerne gjør det jo ganske skarpt et par av de også, så helt tapt bak en vogn er de jo ikke.