torsdag 29. august 2013

Barnearbeid.

Jeg har nesten sluttet å blogge, sånn i tilfelle du ikke hadde lagt merke til det. Men nå leste jeg en sak på minmote.no (WHY WHY WHY??) 

Og så utsatte jeg meg selv for virkelig tortur: jeg leste kommentarfeltet. Sukk..

"Det finnes heldigvis masse billige moteklær for unge i Norge takket være barnearbeidere rundt om i verden. "

HELDIGVIS barnearbeid... 

Og da gjorde broren min meg oppmerksom på et avisutklipp fra en svensk avis, om ei som er mot barnearbeid

fordi det er så dårlig kvalitet når barn lager ting! 


Jeg skal ikke påstå at jeg er moralsk nok til å ikke handle på HM og andre billigkjeder - men jeg er i det  minste bevisst at det har en negativ side...

Huff - stop the world, I wanna get off!

1 kommentar:

anne karlsen benum sa...

Er det denne helga? ønsker dere alt mulig godt!

(Og så var den morsom(og litt tragisk), den med barnearbeidet.