søndag 7. september 2008

tekst-tv

eg lik å sjekk nyheten på tekst-tv. det skyldes at eg syns d e så greit å få kort og konsist de mest sentrale tingan som ha skjedd, uten å få klint et bilde av en halvnaken c-kjendis oppi trynet bare fordi eg vil veta om det ha skjedd nå.

no surfa eg gjennom tv 2 text, og kan les følgende (min utheving ja, for det e jo ikke utheving på tekst-tv):
"Uvär herjer i Storbritannia.
Fem personer er omkommet i uvär i Storbritannia de siste dagene. De siste dagene har stormen beveget seg over öyene, og lördag nådde den de nordöstlige og östlige områdene av England, skriver Times Online. Myndighetene har advart folk mot å unngå de verst rammede områdene. Likevel har redningsmannskaper måtte (sic!) rykke ut og redde bilister fra flom i Nord Yorkshire, Gloucestershire, Devon og Wales."

Melding fra engelske myndigheter: For all del ikke unngå de verst rammede områdene!

(og ja, eg va veldig glad for å få sett inn (sic!))