lørdag 29. november 2008

Juletallerken og akevitt

I går sku eg og Håvard på kino, og i mangel på tid og lyst t middagslaging sku vi ta en billig utemiddag. Plan A va McDonalds, men så oppdaga vi en ny thairestaurant, og tenkt at sånne plei jo å vær billig - vi stakk inn der. Da vi kom inn, og såg kor fint og fresht interiøret va begynt vi å mistenk at d ikke va så billig likevel - men vi veit no hvertfall bedre enn å snu når vi først ha komme inn på en restaurant. Vi fikk menyan, og ganske riktig, "kinamat" i 200-kronersklassen e jo litt over normalen.. 

I hvertfall, mens vi sett å les i menyan vårres, kommer det inn fire gjesta tell. 

Håplaus restaurantgjest (HR): Har du juletallerken?
Søt Serviceinnstilt Thaidame (SST): Nei, dessverre, kun Thaimat. 
HR: Enn en meny da, æ sætt mæ ikkje før æ ha sett menyen!
SST: (kommer med fire menya) 
HR: (ser litt i menyen): Dæm har jo svinekjøtt og kylling, det e jo NORSK mat. Her kan vi et! 
SST: Vil dere bestille drikke?
HR: Æ ska ha akevitt, og øl! 

SST: Har dere bestemt dere for mat?
HR: Nummer 308 - uten kvitløk! Vi e norsk, vi et ikkje kvitløk! Norsk. Ikke kvitløk! Uten kvitløk!
SST: Ok
HR: THANK YOU! 

det der e jo bruddstykka av samtalen, hadd dessverre ikke båndopptaker på meg, men vurder å begynn å gå med det.. eg villa synk i jorda, så pinlig va det - og den oppmerksomme læser ha sikkert lagt merke te at de HÅPLAUSE RESTAURANTGJESTAN seeeelvsagt snakka nordlænning. Eg skjemmes på vegne av mitt folk! Dessverre mått vi gå før gjengen fikk maten, det hadd sikkert vært bedre underholdning enn kinoen når dæm sku begynn å klag (og be om meir akevitt?) 

Og eg kan gjerne reklamer for den nye restauranten (som eg ikke husk navnet på - men som ligg like mellom egon og burger king, der det før va pizzafabrikken), maten va helt sinnsykt god, og sørvisen super (og at dæm holdt ut me de HR tyd jo på en tålmodighet langt over normalnivået). Det va verdt å betal litt ekstra for maten, når den va så god (og full av kvitløk, yuummmy..)


3 kommentarer:

Anonym sa...

blogginnlegg klokka 06.11.... hm....

Borghild sa...

klokkeslettan på bloggen min e IKKE tell å stol på - eg an ikke kor dæm kjæm fra, og eg LOV at eg ikke blogga klokka 06.11 - spesielt ikke no når eg ikke har internett heime.

Marthe-Julie sa...

Du er tagget på min blogg:)