søndag 28. juni 2009

Oppland arbeiderblad

Har verdens beste sommervikar, og hun valgte akkurat MEG å intervjue om sommerspørsmålene sine... (eller, var det ikke sånn?)

1. Hva er sommer for deg?
Dette spørsmålet hørte jeg på radioen i dag også, da vurderte jeg å sende inn en sint mot-sms til alle som skriver om bading, ferie, reker og kos. For meg er sommer jobbing, slit og lange dager for å tjene penger nok til å leve gjennom studieåret! Hører du, forskningsminister: vi trenger studielån i JUNI!
Ja, og så forbinder jeg sommeren med regnvær! (Og det faktum at jeg ikke skal få studielån mer, ever, og at det nå snart må *sukk* betales ned - nevner jeg IKKE.)

2. Hva blir høydepunktet sommeren 2009?
Nytt, fint, kjøkken, og å møte bestemora til kjæresten for første gang;)

3. Hva leser du i sommer?
Så mye som mulig. Det kan du lese om på bokbloggen min: minmeirellermindreuserise,blogspot.com (OHHHHH... tenk om jeg fikk sjansen til å skryte av den i OA?? det hadde vært noe! :)

4. Den ultimate sommerlåta?
ÅÅÅÅÅÅÅÅ.. Levva LIVET!

5. Hva synes du om sommertilbudene i Vestoppland?
Ærlig talt - aner jeg ikke hvor vestoppland er. Jeg kan forskjellen på øst og vest, men der stopper min kjennskap til geografien.

6. Hvem vil du sende en sommerhilsen til?
Alle smugleserne av bloggen min.

7. Hva opptar deg for tida?
Valget til høsten. FrP-skrekken min øker for hver dag som går!

8. Hvilket spørsmål trodde du vi ville stille – og hva svarer du på det?
"Vet du hvor Jokkmokk er?" Ja, det er en by i Sverige - jeg kjente en gang en sanger derfra. Han var grei og hadde det svenskeste søteste navnet; Niklas. Synge kunne han, også.
(Grunnen til at jeg forventet dette spørsmålet er at min lokalavis alltid spurte sine sommergjester om dette. Stor stas. Vet du hvor Jokkmokk er?)

Ja, jeg observerer også at heller ikke dette innlegget inneholder noen kjøkkenbilder. Når sola skinner og havet er varmt, er det vanskelig å bruke tid på slitsomme innendørsaktiviteter som fotografering. Kanskje skjer det noe i mårra. Til info bada jeg i dag. I Ringvebukta. Det var digg. Jeg føler meg veldig tøff når jeg bader.)

2 kommentarer:

Åshild sa...

Hihi!! Jeg synes både Jokkmokk og Kvikkjokk (som ligger i Jokkmokk kommun, så vidt jeg vet) er veldig artiiiiige navn!:D Veldig, faktisk!

Jeg er forresten back in town, og vil gjerne finne på noe en dag i sooooola (når jeg ikke jååber:)

Zillapilla sa...

FRP-frykten har tatt meg også.

Vil gjerne se kjøkkenbilder =)