fredag 10. juli 2009

"Hun engasjerte"

På jobb i dag var alle veldig slitne. Det er ingen hemmelighet at jeg er en sånn som får litt kortere lunte når jeg er sliten. Jeg rett og slett orker ikke å være overbærende med verdens idioti når jeg er sliten, trøtt og har hodepine. Så når diskusjonen om valget dukka opp over dagens VG i lunsjen, la jeg ikke skjul på hva jeg mener om folk som ikke har tenkt å bruke stemmeretten sin - eller som har tenkt å stemme på FrP. Grøssoggrufornoenidioter!!!!

Så kom diskusjonen da, og jeg og en til drev aktiv valgkamp overfor den ene som mente at å stemme var bortkasta, og "ikke noe for henne"...

Og etter lunsj begynte vi å prate om det at den samme personen har vært syk et par dager denne uka - og at hun mente hun ikke hadde rett på sykepenger fordi hun er vikar. Enda en gang begynte vi å diskutere, og jeg prøvde å få henne til å forstå at ved å akseptere brudd på arbeidsmiljøloven er hun jo med på å rive ned alle de rettighetene som har blitt jobba fram gjennom hundre år. Men hennes kommentar: "Du e no litt meir sånn engasjert enn mæ, du.."


AAAAAAAAAAAAAARGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!

Oppfordrer herved alle leserne av denne bloggen til å bruke stemmeretten sin, og til å IKKE stemme på FrP. Hvis du er en sånn idiot som ikke stemmer, så kan du like godt si i fra, så skal jeg blokkere deg som leser fra bloggen - den er ikke for de som mangler intelligens.

Jeg er så LEI! LEI! LEI! Av at det å være engasjert og bry seg om sin egen og andres hverdag ses på som noe sært, mens det å bry seg om meningsløs underholdning er en selvfølge.
For en verden! Dusteverden!

P.S: Jeg er ikke sliten og har kort lunte, nå, lengre. Nå er jeg dønn seriøs og forbanna!

3 kommentarer:

Henning sa...

Tommel opp!
Frp eller andre parti som vurderer å danne regjering med Frp får aldri min stemme. NEVEREVER!

Bruker du ikke din stemmerett gir du samtidig fra deg ALL rett til å klage på noe som helst.
Da kan du bare sitte der i din egen boble og holde kjeft.

Så det så :)

Fru Fortuna sa...

Kunne ikke vært mer enig, Heidi!
Og jeg håper for all del at de som likevel velger å sitte hjemme, er de som hadde kommet til å stemme FrP!

Jostein sa...

Fornuftig jente du gitt..:)