søndag 12. juli 2009

Telefonsamtale

Telefonen ringer og det er han som er langt til havs for andre gang på en dag:

Hei, det er meg igjen. Jeg måtte bare ringe en gang til, kom akkurat fra sikkerhetsøvelse og kom på en viktig ting jeg måtte fortelle deg. (På dette tidspunktet kjenner jeg hjertet i halsen og blir nervøs for at platformen er på vei til å synke i havet, eller noe tilsvarende dramatisk).

Han ene som er kokk på platformen er skikkelig god til å lage mat, har skikkelig peiling altså. Og han sa det at olivenolje er noe av det sunneste man kan spise sånn på salat som du pleier. (Ja, sier jeg, og tenker WHAT?? trodde han jeg ikke visste det?)

Men hvis man steker i olivenolje, og den blir varmere enn 120 grader, da blir den til en giftig syre - som er ekstremt kreftfremkallende. Det må du slutte med, vil ikke at du skal få kreft!

Ekte omsorg, dette... Jeg ler høyt i sofaen og samtalen avslutter med at han sier han ikke skal plage meg mer.

2 kommentarer:

Marthe-Julie sa...

Så... omsorgsfullt:)

a banan sa...

det e ekte kjærlighet