søndag 31. januar 2010

for en uke siden

flytta vi heim igjen etter månedsvis som borteboere. Den første dagen i eget hus tok vi likegodt bussen til Ikea for å kjøpe oss et tv-bord. Når vi kom dit, viste det seg at det veide 33 kg, og at det ikke akkurat egnet seg som buss-last, så vi hamstra stearinlys og blomster som vanlig, og dro på Elkjøp i stedet. Med denne kan vi lage mikropop, vi kan tine ting, og smelte smør til bakverk og matlaging. (Jeg nekter å spise noe som ikke har vært fryst for tida, fordi det er så gøy å tine!)

Og med denne kan gubben kose seg med sport, og jeg kan.. vel, foreløpig har jeg ikke sett så mye på den - Men Aksel (ja, han sportsfyren, som renner fort i nedoverbakker) er enda kjekkere i 42" enn han var på den lille, gamle...

Og jeg elsker fortsatt post-its, og har lenge planlagt å publisere dette finfine bildet av post-it-blomsten jeg laga på slutten av en litt for lang arbeidsdag for noen uker siden. (Blir ikke du også glad av den? En POST-IT-BLOMST! DET er lykken, det!)

5 kommentarer:

Anette sa...

Jeg blir glad av du lager post-it-blomster, men personlig ville jeg nok blitt mer glad for førtitotommeren altså. Og micropop selvfølgelig! :)

Anonym sa...

Men du, hvordan kan det ha seg at dere fikk med en giga TV og en mikrobølgeovn hvis tv-bordet på 33 kilo var for stort/tungt?

Borghild sa...

godt observert, anonym!

På elkjøp fikk vi nemlig med oss en snill venn med bil og rå muskelkraft. :)

Anonym sa...

Aksel <3 hihi....

Marthe-Julie sa...

Blomsten er veldig fin, og av ekte post-its regner jeg med?