fredag 5. februar 2010

Livet på Møllenberg

Helt siden vi flytta inn i vår helt egne leilighet, har jeg tenkt på å blogge litt om fordeler og ulemper med å bo på Møllenberg.

Ideen kom opprinnelig i sommer da det lå ei stringtruse fint plassert på asfalten utenfor vinduet vårt - er det en fordel eller ulempe, tror du?

Nå gjenoppsto ideen fordi naboene plutselig har fått en ny hobby: de kaster kinaputter (eller noe sånt, noe som smeller og blinker kraftig) ut av vinduet sitt til stadighet, tidenes partytriks for små gutter. Tidenes ulempe for henne som enda skvetter litt ekstra når det skjer noe utenfor vinduet.

(Ulempene i form av vannlekkasjer, forsikringssaker, brannslukkingsapparat og annet tull forbigår jeg i en rasende fart)

Fordelene med å bo her, er likevel mye, mye viktigere for meg. Vi bor nært Solsiden (med favorittbutikken Clas Ohlson), kan hjem fra byen, går hver eneste dag forbi vinduet på Fretex og handler på en tvers gjennom superkoselig Rema-butikk. Liten, trang, men med hyggelige ansatte og mer enn nok mat for lille meg:)

2 kommentarer:

Fru Fortuna sa...

Jeg tror livet på Møllenberg er fint, jeg!

stina sa...

hahaha.. nu kom jag o tänka på en kompis till mig.. de bor på sjunde våningen.. en morgon fick hon för sig att hon skulle skaka ut överkastet (som låg i en hög på golvet)riktigt ordentligt. och tänkte att man ju gör det bäst på balkongen. närmare bestämt över räcket (vilket inte är tillåtet om jag inte missminner mig). När hon var mitt i skakögonblicket såg hon ett par shorts sakta dala neråt o hamna mitt på taket på en parkerad bil.. men inte nog med det! Hon ser även sin BH göra någon form av volt, för att sedan på nåt lustigt vis hoppa in på någon av de underboende grannarnas balkong.. Hur förvånad skulle man inte bli då, om det plötsligt låg en BH o skräpade bland utemöblerna =)