søndag 24. januar 2010

ordene og jeg

Jeg leser stadig vekk. Lapper på oppslagstavler, innholdsfortegnelser, aviser, tekstinga på tv-en, bøker og, ikke minst, blogger. Mange blogger. Ordene flyr forbi og jeg kan virkelig ikke se for meg et liv uten ordene.

Jeg tenkte å dele noen blogglesetips med dere - bloggere jeg ikke kjenner personlig, og derfor ikke har linka til fra bloggen her, men som skriver om et tema eller på en måte som gjør at jeg må innom dem i det minste ukentlig.

Den jeg er innom oftest, er hun som jeg hver dag tenker på, som jeg virkelig håper og tror at skal klare å bli frisk snart. Supersurferen.

I det siste har jeg begynt å dra innom en blogg i den andre enden av skalaen. Ei mor som lager de mest fantastiske og inspirerende matpakkene til barna sine.

Jeg har aldri visst at jeg innerst inne har en drøm om å bo i Paris, gå i søte kjoler og drikke vin. Denne bloggen har lært meg å drømme om det franske livet. Helt herlig!

Hver søndag sitter jeg med en klump i halsen, kvalm og rørt av å lese Sunday secrets... (P.S. Postsecret-bok er et av mine høyeste gaveønsker, hvis noen noen gang skulle ville gi meg en gave).

Det er ikke akkurat unikt å lese Virrvarrs blogg, men det er ikke tilfeldig at hun har blitt en av norges mest kjente bloggere.

Jeg liker Sivilstatus (men syns hun tegner for sjelden...)

Ellers har jeg ca ti-femten andre blogger i favorittene i nettleseren min, og en vanlig tidtrøyte er å trykke på den fantastiske "Neste blogg"-knappen øverst i bloggen min. Der kan man blogsurfe i timesvis, og bli kjent med de en hel verden av bloggere. En annen bloggsurfe-hobby er å velge et tall, for eksempel 5. Da trykker jeg på den femte linken i alle bloggene jeg kommer innom - og får på den måten sett kontaktnettverket til mine bloggevenner. Anbefales!

3 kommentarer:

kristin sa...

Hei! Så fint at du liker tegneserien min!
Jeg prøver stadig å skjerpe meg på hvor ofte jeg tegner, men det er rart med det – det er liksom så mye tiltak :)

Ha en fin dag!

Åshild sa...

Knall med bloggtips, Borghild! I like.

Zillapilla sa...

Takk for tips :) Hilsen ei som har sluttet med ord