fredag 21. mai 2010

Eksamensangst, sa du?


Da jeg var student, var jeg en sånn som ingen virkelig tror på at finnes. Ferdig med pensum en måned før eksamen, full oversikt, ikke stressa for eksamen. Brukte siste uka på å slappe mest mulig av, slik at jeg skulle være i fin form på eksamensdagen. Leste INGENTING siste kvelden. Sov godt og lenge, før jeg møtte opp tidlig til eksamen uten problemer.

Jeg savner det.

I dag skal mine studenter ha eksamen, jeg har i mellomtida utvikla pollenallergi, sover på grunn av det ingenting i eksamenstida og har ikke kontroll (JEG vet jo ikke om alle de 15 studentene har husket å øve ekstra mye på de norske preposisjonene. Mest sannsynlig ikke).

Og når man er på andre sida av eksamensbordet begynner stresset først når oppgavene er levert og studentene starter feiringa....

Ingen kommentarer: