onsdag 19. mai 2010

Min karriere som gartner



har startet. Vi kjøpte balkongkasser, som vi festa helt på skakke på ytterveggene her. Den ene ble fylt med favorittblomsten min: stemorsblomst, mens den andre ble den ytre delen av vår nye kjøkkenhage. Gressløk og sitronmelisse fra ytterveggen og rett i framtidige salater.. det må bli bra!

Innerdelen av den nye kjøkkenhagen består av ei krukke med... tomatfrø... I løpet av de 24 timene som har gått siden jeg la frøene i jorda, har jeg sjekka sikkert 10 ganger for å se om det har kommet noen skudd. Det har det ikke... merkelig nok..


(Ser du noen skudd hvis du myser ekstra hardt????? UTÅLMODIG!!)


På grunn av denne utålmodigheten tok jeg fram gamle kunster fra o-fagstimene på barneskola: KARSE. Noen av karsefrøene har faktisk begynt å åpne seg allerede, selv om det ikke er så lett å se på bildet...


Gleder meg til karseblad på osten min neste uke, og tomater... når den tid kommer:)

1 kommentar:

Anita sa...

Lykke til:) Jeg har lenge gått og ventet på at guttungen skulle hatt meg noe karse hjem fra barnehagen, først i det siste har det falt meg inn at vi faktisk kan plante noe hjemme i stedet...

Karse er digg! Spesielt på leverpostei:)