onsdag 27. oktober 2010

studietur?

Kinaturen i vår ble sett på som studietur av kollegaene mine. Man bør reise til flest mulig av landene som studentene kommer fra for å kjenne til språket og kulturen deres.

I går prøvde jeg å briljere med det jeg lærte i Kina (for mine 7 kinesere).

Læreren: Betyr åtte lykke i Kina? Ba? Ba betyr åtte, gjør det ikke?
Kineserne: Ja, Ba (uttalt på en heeeeelt, totalt annen måte enn min) betyr åtte, og det betyr lykke.
Læreren: Jeg kan mye kinesisk. Ba, Ba, Ba!!!

(heldigvis klarte jeg å holde meg for god til å prøve meg på et stotrete grazias til spanjolen etterpå - Barcelona er ikke akkurat et kulturstudiereisemål)



Hvis noen var i tvil - det ble et lite latterkick i klassen når læreren sto og sa BABABABABA


Ba!

(Danke schön)

1 kommentar:

bombadil sa...

Man drar iallfall ikke til Barcelona for å lære spansk! Katalansk snakker man der!