fredag 4. mars 2011

Grammatikken og jeg

I dag, etter en titimersøkt på jobb, åpnet jeg Morgenbladet ved middagsbordet. Skulle kose meg med engasjerende debattinnlegg og kloke analyser. Problemet var bare at nå har jeg lært meg kommareglene, nå kan jeg en del grammatikkregler.... og da kan jeg ikke lese en tekst uten å få lyst til å dra fram rødpenna. (den veldig pedagogiske lyseblå penna). Sukk... Disse yrkesskadene.

Så oppdaga jeg at Motivated Grammar hadde blogga. National Grammar Day, visstnok. (ja, hele teksten på utenlandsk er en lenke. High-tech.)
(Dårlig formuleringsevne er en helt annen sak).

God helg (eller go to hell, som en student trodde jeg sa da jeg ønska han God helg i går)

2 kommentarer:

Anette sa...

Røff tone dere har i klasserommet siden det var det han trodde du sa :)

Sonja Dadam! sa...

Hva!? Bruker dere ikke lenger rød penn når dere retter? Og her driver politikere og prøver å få spanskrøret tilbake i skoleverket? Noen bør informere dem om denne galskapen, slik at de får fokusert på det virkelig viktige.

(den der spamrebusen sier "scru it" til meg. Den er tydeligvis uenig i det jeg skriver)