tirsdag 22. mars 2011

Mat, mat, mat

Kinesiske dumplings med svinekjøtt og soyasaus, ungarsk potetgryte med paprika og rømme, pakistansk kylling og ris (med en sinnsykt sterk saus*), bangladeshisk frityrstekt tunfisk (som kom med advarselen: HOT, og jeg overlevde likevel), russiske piroger med sennepsfrø, tysk potetsalat med sylteagurk, ugandiske poteter og omelett... og mammas hjemmelagde flatbrød med laks, eggerøre og rømme...

Matparty med superstudentene var akkurat som forventa: fantastisk!

*og da smakte jeg ikke på den virkelig sterke sausen, den som han sa: "This is not for you, don't try it" om...

(Soundtrack: Jokke og valentinerne)

5 kommentarer:

Osloskånskan sa...

nå ble jeg sulten...

Hanne sa...

Åh, namnam.

Høres litt ut som fest i barnehagen til datteren min. Forrige gang spiste jeg meg verden rundt på et par timer, og vagget mett og lykkelig hjem. :)

Anonym sa...

var det pappas laks?
mh

a banan sa...

å. du har drømmejobben. eg føl ei sterk tiltrekning mot mat fra rundtomkring. mine eleva vil nok ha stilt opp med brødskiva med nugatti krønsj, sjokolademuffins fra kantina og taso.

Borghild sa...

mamma: nei, det va kjip remalaks. eg har ikke rå på pappalaksen, den e for god. Men flatbrødet dett va poppis!

Banan: Jepp, I know! dreamjob, uten tvil!