mandag 23. mai 2011

Det virkelig store Loppisfunnet
















Photo Booth tar speilvendte bilder, men tittelen er Karsten og jeg - og forfatteren er 13 år og heter Inger Johanne. Boka er trykket i 1891 og i veldig god stand. Jeg gleder meg til å lese den!

















Kapitlene i boka:

Inger Johannes Fortale
Søren Murmesters Griseunger
Min første Reise alene
Paa Præstegaarden
Da jeg nær havde død
En Dag på Skolen
Da Beriderne var her

De siste ordene i boka er så fine (ja, jeg måtte jo bla og kikke litt i en sånn skatt)
Men tænk, Karsten gav sig ikke, jeg maatte give ham min røde og blaa blyant, endda jeg ikke kom til at flygte med beriderne.

7 kommentarer:

Anonym sa...

I Photo Booth: Rediger > Autovend nye bilder

Borghild sa...

Takk! (men, nei, jeg orker nok ikke å fikse disse bildene - men neste gang skal de bli finfine!)

Kjell sa...

Boka er (dessverre) ikkje skriven av ein 13-åring, men av Dikken Zwilgmeyer (1853-1913). Ho blir rekna som ein av dei største barnebokforfattarane i norsk litteratur og gav ut "Karsten og jeg" i 1891. Det er med andre ord ei fyrsteutgåve du har fått tak i!

Meir om DZ her: http://www.snl.no/.nbl_biografi/Dikken_Zwilgmeyer/utdypning

Google er kjekk å ha... ;)

Borghild sa...

Hvis Kjell hadde trykket på lenken der navnet Inger Johanne står, så hadde han visst at jeg også kan google:-)

signe sa...

DET vil eg kalle eit funn!

En rosa fugl sa...

Søt blogg du har:) Gratulerer så mye med funnet ditt, satser på at du nyter boka akkurat nå:)

bombadil sa...

Kommer den i bokbloggen?