torsdag 26. mai 2011

Muntligsensoren fra helvete

that's me...


Kandidaten (K) var av den nervøse typen, svetta og skjelva. Læreren (L) prøvde å berolige ham med småprat før selve utspørringa, og det var en god tone. Han var flink, så kommunikasjonen gikk lett og ledig, og sensoren (S) noterte ned mange positive ting på vurderingsskjemaet. Så var den tilmålte tiden over, og vi skulle gå fra rommet. L samla sammen tingene sine - og oppdager så at hun står der med ei vannmugge og to halvfulle vannglass, siden verken hun eller K hadde drukket opp vannet sitt. Hun sier til meg: "Det er ikke vask her, hvordan skal jeg få dette til?"
Jeg, som alltid er full av strålende ideer, svarer: "Du må drikke det opp"

Og det er da vi ser den nervøse kandidaten styrte resten av vannet sitt i én stor slurk.

Sadistsensor!

(dette skjedde for et par uker siden, men jeg har ikke kommet meg til å blogge før nå)

5 kommentarer:

Pita sa...

Skjelva?

Husker en muntlig eksamen hvor jeg var så nervøs at jeg tømte vannglasset kandidaten før meg hadde brukt. Fikk noen merkelige blikk da...

Borghild sa...

Haha, herlig!

Jeg var så nervøs på norrønt muntlig at jeg svelga vannet i vranghalsen, men det valgte de å ignorere, de bare fortsatte å spørre om norrønt mens jeg hosta og harka.

Ang. skjelva: Ja, det er sånn jeg sier det, så da skriver jeg det i påvente av den kommende endringa (for jeg antar at flere unge snakker sånn - og da kommer endringa. Hurra)

Lena sa...

Kanskje burde K fått en enda bedre karakter av den grunn. Forståelse + å adlyde ordre (!) bør jo trekke opp karakteren :)

Borghild sa...

LærerLena prøver altså å smiske på studenten sin bedre karakterer via bloggen til sensor. Nå begynner dramatikken å nå nye høyder!

Elisabeth sa...

Herlig!