søndag 19. juni 2011

Du skal ikkje sova bort sumarnatta

Ho er for ljos til det....

Helt siden jeg var kanskje 13 år, har en av mine favorittaktiviteter om sommeren vært å gå natteturer. En rolig finværskveld, sitte inne hjemme til rundt 00.30, ta med ei bok, eller bare meg selv, og gå en lang, rolig tur i natta. Sette meg på en stein et sted, se på lufta og tenke. Hvis jeg har med bok, skrive litt, bli inspirert.

Da er sommeren komplett, jeg slapper hundre prosent av og jeg finner ut av både ett og annet.


I går hadde jeg det jeg vil kalle en perfekt dag med gode venner, kom hjem rundt 21, så en film og slappet av - og rundt midnatt fikk jeg lyst til å gå årets første nattetur, for å fullføre den perfekte dagen.


Men noe hindret meg!

De siste ukenes fokus på voldtektsbølge i Trondheim gjorde at jeg fant ut at det er best å holde seg inne, og det irriterer meg. Det gjør meg forbanna at et par enkeltpersoners handlinger skal gjøre at jeg lever et begrenset liv, bare fordi jeg er jente! Det gjør meg mest av alt sur at hvis jeg hadde vært gutt, så hadde jeg ikke tenkt tanken en gang....

1 kommentar:

En rosa fugl sa...

Du kunne jo gått tur sammen med noen? Da ville det ikke blitt like skummelt. :)