søndag 12. juni 2011

Velartikulerte Borghild


Jeg er fortsatt ganske flau etter i går, så da må det blogges.

En negativ konsekvens av jobben min, som jeg ikke hadde tenkt over før nå, er at nordmenn kan få tak i lydopptak jeg gjør til studentene....

Når jeg lager lydopptak til dem, snakker jeg saaaaaaaaaaaaaakte og uttaler alle lydene overdrevet tydelig, slik at det skal være lett å forstå. Lydopptakene burde ha privacy-setting og ikke kunne spilles for nordmenn, jeg tåler selv ikke å høre dem uten å rødme.


En av mine beste venner bor i kollektiv med en av studentene mine, og i går møttes de på kjøkkenet. Studenten hørte på mine fantastisk T - Y - D - E - L - I - G - E innlesinger av læreboktekster for å øve seg på norsk, og lot min gode venn høre dette. Jeg kan virkelig se for meg hvordan de sto der sammen og flira av meg! Fyyyy!

Så nå S - N - A - K - K - E - R vennen min sånn S - A -K - T - E og TYYYYYYDEELIIIGG til meg....

(Neste år skal jeg ikke la studentene få sånne lydfiler, best å unngå mer skam i livet...)

(ps. jeg forstår at dette muligens ikke er en flause som når helt opp til "Flause-spalten" i Girls eller tl-bladet, så bær over med meg)

Ingen kommentarer: