tirsdag 16. august 2011

humor og humør

Jeg beklager at bloggen for tida er en eneste stor sutrevegg/klagemur over slitsomme arbeidsdager. Snart er det over, og jeg lover å få et liv utenom (både bloggen og jobben) fra neste uke av.

Konsekvensene av tolvtimersdager på kontoret er mange, jeg har for eksempel ikke sett andre mennesker enn kollegene (og studentene) de siste ukene, og for meg er det ekstremt tungt å takle et liv uten sosial kontakt. Dette fører til hyperaktivitet på bloggen, siden den er min eneste venn nå om dagene.

I dag satt jeg og en kollega med hver sin essaybunke til langt utover ettermiddagen, og hun kom innom meg for å spørre om forklaring på ei setning. Da begynte vi å le. Og le. Og le. Mer og mer og mer, av feilene, av det som setningene til studentene EGENTLIG betyr, av hvor slitne vi er, og bare fordi vi trengte å le. Tårene trillet, vi hikstet, og den andre kollegaen som var til stede kom ut av kontoret sitt for å se hva som sto på.

Jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å bli immun mot å se humoren i setninger som: "hun laget mat på meg"????




Ingen kommentarer: