søndag 14. august 2011

2 år!

Facebookfunksjonen "minneverdige statuser" minnet meg i dag på at det nå er to år siden jeg sluttet i den kjipe deltidsferievedsidenavstudienejobben for å begynne i selveste drømmejobben.

Hva har dette gitt meg?

- daglig nytte av seks års blodslit med studier (ja, for det er faktisk et slit å studere humanistiske og samfunnsvitenskapelige fag også - selv om noen tror det motsatte)
- humoristiske kolleger man kan fnise med i lunsjen, engasjerte kolleger man kan gå i førstemai- og andre demonstrasjoner med, vennlige kolleger som plutselig gir meg favorittboka si (og gamle kolleger som alltid gjør narr av min unge alder - noe som selvsagt bare er positivt!)
- så mange flinke, snille, hyggelige, morsomme, gode og herlige studenter at jeg allerede har begynt å miste tellinga.
- masse nye perspektiver på Norge, nordmenn og, ikke minst, resten av verden
- fine minner fra undervisningsøkter som fungerte kongebra
- og et par minner om de studentene som ikke var så hyggelige - men siden de er i mindretall, så kan jeg lett glemme dem i mengden av smil, glede og lykke

Nylig begynte jeg å legge planer om å bruke FoU-tida i jobben min til å forske litt også, og da blir jo alle drømmene mine oppfyllt på èn gang!


Ingen kommentarer: