søndag 20. november 2011

Teknologiskrekk og digital kompetanse

I går kveld hadde jeg en lang, god samtale med en av favorittsamtalepartnerne mine. S kan bidra med andre innfallsvinkler, spør alltid de smarte spørsmålene og tvinger meg til å revurdere synspunktene mine både én og to ganger.

Denne gangen kom vi blant annet inn på facebookdiskusjonen. Den evige, du vet. Han er mot. Jeg er for. Han er av typen som har en fb-profil, men som aldri sjekker innom og som nekter å forholde seg til informasjon han bare har fått fra nettet - det finnes liksom ikke.
Jeg er en fb-addict i nærheten av den ekstreme enden av skalaen. Jeg ser fordeler, gleder, mening og potensiale i de nye kommunikasjonskanalene. Jeg irriterer meg i veldig begrenset grad over de som deler for mye, og i mye større grad over at så sender youtubevideoer, blogginnlegg de liker (eller hater), nyhetssaker og annet snacks ut på veggene sine.

... og på samme tid sjekker jeg så å si aldri innom twitter....

Så i dag har jeg begynt å spane på twitter igjen, i et håp om å finne flere interessante blogger, filmklipp, artikler og nettsider. Kanskje begynner jeg å sende ut noe selv også innomellom?


Ingen kommentarer: