torsdag 1. desember 2011

1.desember

Den første luka i årets adventskalender (legger du merke til hvordan jeg får det til å høres ut som om dette er en tradisjon..? Det er det altså ikke, men i år skal jeg adventsblogge, tenkte jeg) er et dikt som passer bedre på sommeren enn på vinteren, men som likevel gir en god barnlig følelse i det vi går inn i høytida med barnslig glede.

Løvetannens bønn
av Harald Sverdrup

Blås på meg, barn!
Fang mine stigende stjerner

og kikk på min gule sol
- som brenner i gressets grønne himmel -
med alle de undrende øyne

La de små barn komme til meg,
for de vet ikke hva ugress er.

Adventskalenderen skal være dikt, sitater og ord fra den lille fine boka mi. Denne boka skrev jeg ned alt mulig i fra midt i gymnaset til den var full for et par år siden. Dette diktet åpner boka, og jeg skal prøve å presentere et variert utvalg i løpet av de neste ukene.

God adventstid til deg!

1 kommentar:

Fru Fortuna sa...

Hurra for adventsblogging!