onsdag 11. januar 2012

Bussregler

Så, for å ha det klart en gang for alle, la oss slå fast noen grunnregler for busspassasjerer:

1) Hvis du skal betale kontant, ha pengene klare, og stå til HØYRE i inngangspartiet så andre folk kan komme forbi.

2) Hvis du skal høre på musikk, kan du ha som grunnregel at hvis naboen kan høre hvilken artist du hører på - ja, da har du det for høyt! Jeg liker Michael Jackson jeg også, men jeg vil velge selv om og når jeg skal høre på ham.

3) Hvis du skal skravle, husk på at ALLE lytter til deg (med mulig unntak av de naboene som får hodepine av den høye musikken til de andre passasjerene) - så: IKKE FRAMSTÅ SOM EN IDIOT! Bare, rett og slett ikke si idiotiske ting på bussen, da blir alt så meget bedre - for både deg, den som du snakker med og alle tjuvlytterne. Noen ganger rødmer jeg på vegne av ham/henne som snakker med en idiot på bussen. De blir avslørt i å ha dumme venner.

4) Hvis bussen er stappa full, for eksempel klokka fire ned fra Dragvoll, og du må stå: Ta av deg sekken, da bruker du halvparten så mye plass og alle får det mer komfortabelt!

5) Sjåføren burde ikke behøve å si det: Trekk bak i bussen!!!!!!

6) Ikke kjør bil, du skaper køer som fører til at bussene bruker lengre tid.

2 kommentarer:

Hanne sa...

Greie regler, skulle man tro. Men det er visst ikke alltid så greit for enkelte.

Fikk meg til å tenke på en kar jeg (svært ufrivillig) lyttet til for en stund siden:

http://hannej.blogspot.com/2010/12/temmelig-hemmelig-pa-bussen.html

Lena sa...

7. Når bussen er smekkfull og folk må stå i bussen, er det rimelig provoserende at du sitter på det ytterste setet for å slippe å sitte sammen med noen..Du har neppe betalt for to seter du heller..Flytt ræva di!!