søndag 11. mars 2012

Hvorfor bruker jeg såpe?

En ting jeg har fundert på i det siste, er hvilke egenskaper ved produktene reklamene velger å fokusere på. I dusjen min har jeg ei dusjsåpe som hevder at jeg skal våkne og føle meg friskere av den og ei anna som skal gi meg myk og ung hud. Sjampoen min skal styrke håret og bygge det opp innenfra.

Ingen av dem påstår at de skal gjøre meg ren. Hovedgrunnen til at jeg dusjer er jo ønsket om å bli ren. Fjerne lukt, vaske bort hverdagens svette og støv - men det er det ingen såper som kan hjelpe meg med, virker det som. Hvorfor?




2 kommentarer:

anne karlsen benum sa...

Hei! Jeg skrev i bloggen min i dag om en barrberhøvel som jeg skulle bruke til å omfavne min indre gudinne!

Reklame er morsomme greier.

Jeg var innom bokbloggen din, og havnet her.

Det kan nok hende at jeg kikker innom flere ganger.

Jeg følger forresten også hablablabla :-)

Hilsen speider-Anne i Vadsø.

Borghild sa...

oi! så gøy at du "leser meg" :) hablablabla er skrevet av en kollega av meg, derfor leser jeg den!