lørdag 26. mai 2012

Bloggkompliment

I går ble jeg nesten litt rørt av et* kompliment jeg fikk. Samtalen gikk om bloggsjangre, noen tror at blogg er det samme som motevrøvl, og vi som faktisk er nettbrukere prøvde å korrigere med å fortelle om noen av de fantstiske bloggene som finnes, for eksempel dette strålende innlegget på Maddam. 

Så kom det, komplimentet. "Først og fremst vil jeg skrive fagblogg, om språk og jobb og viktige ting. Men jeg er jo mer enn det, kattene mine, morsomheter som skjer på reise og sånt.. Og når jeg leste bloggen din, så så jeg at det var mulig å kombinere ulikt innhold" (gjengitt fritt etter hukommelsen, men meningsinnholdet er det samme).

Det var det fineste blogg-komplimentet jeg noen gang har fått - og jeg sier bare: keep it up, bloggers! Ikke la skeptikerne** hevde at det bare er fjorten år gamle jenter som skriver om sminke som er bloggere***.

Fotnoter: 
* Jeg vet at kompliment i følge ordboka er hankjønn (en kompliment), men jeg boikotter rettskrivinga og går for talemålsnær variant i dette tilfellet. "en kompliment" - det er verre enn "et hamster".   (som forøvrig ikke stemmer med ordboka)
** Skeptiker i betydningen internett-skeptisk, ikke skeptiker i betydningen skeptisk til natur"medisin".  
*** Det skal også være sagt at jeg synes fjortenåringene som skriver sminkeblogger kritiseres alt for mye - hvorfor er deres interesser så mye mindre "viktige" enn andres? 

Ingen kommentarer: