fredag 4. mai 2012

My life on a T-shirt

Jeg er hjemme i nord igjen, og i klesskapet mitt her ligger noen gamle t-skjorter som har for mye sentimental verdi til at de kan kastes selv om de er velbrukte, slitte og eldgamle.. 
 For 10 år siden var jeg som nevnt russ.... Da løp jeg rundt i denne lille saken og syntes jeg var umåtelig kul.
 Eller jeg byttet ut mainstream-Borghild med politiker-Borghild og laget mine egne t-skjorter. Mot nazisme, EU og krig, for feminisme, sosialisme og fred. Fröken Svår - tror jeg hadde sett den teksten på ei t-skjorte i en film eller noe, og ikke skjønt at det sansynligvis var navnet på et eller annet punkeband. Jeg ville bare være henne: Frøken Vanskelig. En hedersbetegnelse. (fortsatt!)





Og så var det speider-Borghild, da. Sammen med de beste speidervennene hadde vi gruppa: Rambo. Opptakskravet var å spise ei hel skål popcorn mens man så en Rambo-film og konstant gaula (ropte) RAMBO - RAMBO - RAMBO

Vi fikk trykket egne t-skjorter. Tekst: Rambo Rangeran (ja, orddeling, I am ashamed!) No man, no law, no war can stop Him.




Den eldste t-skjorta mi er fra min første speiderleir. Landsleir Solør -94.

Den passer enda, og med tanke på at et av de sterkeste minnene fra denne leiren er hvordan jeg krangla med dama i kiosken fordi jeg gjerne ville kjøpe den enda større, og hun nekta meg fordi jeg var så lita, så er kanskje ikke det så rart. Den er størrelse S, og virkelig beviset på at størrelsene har forandret seg fra 90-tallet til nå.

1 kommentar:

anne karlsen benum sa...

Den nederste der finnes her i huset også. På loftet et sted.

Til sommeren blir det nok et par stykker fra Holstebro :-)