søndag 12. april 2009

Bingo!

De fleste ha sikkert fått med seg at i heimbygda mi e det Bingo som e den helt store påskeativiteten. Først skjærtorsdag i nordsjona (heime), så langfredag på flostrand (neste bygd utover fjorden her).

Vi møt alltid opp tidlig for å få vinnerbordet (på galleriet på ungdomshuset på flostrand, og nærmest scena på "skolhuset" i nordsjona*.) Vi kjøp bingokuponga og lodd på boklotteriet. Spis vaffla, og drekk brus**.

For to år sia vant eg klokka på flostrand, den som e det store målet med å vær der. Selveste hovedgevinsten. Ei treskjært klokka av fineste sort. I år vant eg ingenting på bingoen. Men så tell slutt, sku boklotteriet trekkes. Eg hadd kjøpt 25 lodd for mamma sine penga, og skrevet: "Mammas navn m/familie" på loddan. Premie etter premie vart trekkt. Og tell slutt va det to gevinsta igjen: En heimstrekka dåpskjole, og ei treskjært babyvugga. Og, ja; vi (Mamma m/familie) vant dåpskjole - og som mamma sa: "det her forplikt, Heidi".***


*Ja, det ha faktisk vøre skola i nordsjona, fram tell veien kom på åttitallet. Mamma va som lita jenta på dagsrevyen fordi skoleveien hennes va så farlig. Langs veien bruk vi ca 30 minutt for å gå tell skolhuset, så man kan jo tenk seg kordan det va før kver eineste stein og haug langs strekninga va sprengt bort med dynamitt.

** I år gikk brusflaska mi ut på dato 01.04.09 - det e ny rekord i fersk brus.

*** Det hør med tell historia at mamma meint eg ikke sku blogg om det her fordi det kom te å gjør at vi aldri kunn få unga. Litt overtroisk, eg velg å tru at det ikke e nå stor hast uansett.

1 kommentar:

Pita sa...

Ha, ha... Hele greia var sikkert fiksa fra første stund:D

Men, jeg står alltid klar til å diskutere fødsler og amming dersom det skulle være behov;)