torsdag 9. mai 2013

Oppskriftsblogg

I går, på vei hjem fra jobb, tenkte jeg: "Hva skal jeg gjøre med den kyllingfileten min i dag?" 

Det går med noen kyllingfileter i løpet av et år, og da kan det bli ganske kjedelig i lengden. 

På Rema fant jeg en hermetikkboks med asiatisk grønnsaksblanding til fem kroner, og så satte jeg i gang:

Stek kyllingen i bittelitt olje i ei gryte (kaserolle med teflon el.l). Bland i grønnsakene fra boksen + ei gulrot i små biter, og la dem steke/koke ei stund.

Mens det koker, blander du lettmelk, litt maizenajevner og krydder i ei skål ved siden av. Jeg brukte Garam Masala-krydderblanding og Chilipasta, men her er det jo bare å ta det du har i huset. Tøm i kasserollen og la det putre til du ikke orker å vente mer. Spis sammen med ris.

Middag på cirka 10 minutter, sunt, godt og enkelt.

Ingen kommentarer: