torsdag 5. mars 2009

drøm

I natt drømt eg at eg sku møt ei skikkelig gammel speiderdama. Ho va sånn satt i rullestol og sovna av innimellom-gammel. Sånn bare et spørsmål om tid-gammel.

Eg va jo naturlig nok nervøs, villa jo imponer den gamle dama å vis ho at dagens speidera og va brukbare folk. Så eg tok på meg speiderskjorta og reist for å møt ho.

Men når eg kom dit, nekta ho å prat med meg så lenge eg hadd ei så stygg speiderskjorta, så ho villa ta meg med på shopping. Ho va opprørt over at eg hadd åpen de to øverste knappan, og over at skjorta ikke va kvit eller rosa.

Så ho tving meg te å kjøp ei gjennomsiktig rosa blondeskjorta med store rysja overalt, som ho meint eg sku bruk tell speiderskjorta. Det viktigste va bare at eg lukka den øverste knappen - for eg kunn jo aldri vit når eg kom te å møt dronninga....

2 kommentarer:

Marthe-Julie sa...

Vil du egentlig bli en Barbiespeider som meg? Det tolker jeg ut av denne drømmen.

Margrethe sa...

Heidi, trur du at eg rosa blondeskjorta ville sett bra ut med ramboklaffa? Ikke eg heller.