fredag 11. september 2009

i gamle papirer

fant vi mormors vitnemål, fra 26/4 1941 når hun gikk ut av folkeskolen... og vi mistenker at mine norskfaglige prestasjoner stammer fra henne:

Kristendomskunnskap: Mg
Norsk skriftlig: Sg
Norsk muntlig: Mg
Historie: Mg (den har jeg derimot IKKE arva)
Geografi: G (bunnkarakteren G i geografi - den kan jeg kjenne meg igjen i...)
Naturfag: Mg
Regning og romlære: Mg
Skrivning: (Ja, det er faktisk stava sånn på vitnemålet!!!): Sg
Tegning: Mg
Handarbeid: (ingen karakter - spennende, spennende....)
Kroppsøving: Mg (kan vel ikke akkurat påstå jeg har arva denne heller...)
Orden: Mg
Oppførsel: Mg

Vi finner også oversikt over fisken morfar solgte - og hvor mye han tjente på det, og at prisen på tomta der huset står i dag, var 200 kroner. Her er alt tatt vare på.

(Grunnen til at jeg blogger - og graver i gamle papirer - i stedet for å gå på tur og fiske fisk, er at himmelen har bestemt seg for å åpne seg, og slippe ned all verdens nedbør på en gang, så foreløpig ser det styggt ut for hyttelivets gleder...)

Ingen kommentarer: