onsdag 2. september 2009

Middagstips?

I dag sto det omelett på menyen i heimen, og det smakte fortreffelig, mye bedre enn middagen i går.. (som ble fortært i kantina på dragvoll..sukk) Og da kom jeg til å tenke på at min middagsfantasi er noe begrenset - derfor dette blogginnlegg. Nå tenker du kanskje: hvordan hjelper det på fantasien å dele den eneste retten hun faktisk har fantasi til å lage? Jo, det skal jeg si deg: fordi da kan du også dele hva du har spist i dag. Jeg ønsker meg ikke din yndlingsoppskrift, eller den mest fancy maten. Spiste du makaroni og ketchup, så, ja.. stakkars deg, men del det med meg likevel!

Så, her kommer Oppskrifta på OnsdagsOmelett fra bOrghild:
Litt restebacon fra middagen på søndag kuttes i små biter og stekes litt i steikpanna. Mens den godgjør seg, kutter du opp litt sjampinjong og rød løk, og har det også i panna - sammen med en skvett olje. Når soppen og løken har blitt litt stekt, har du i litt paprika i biter. Har du litt pølse eller noe annet godt i kjøleskapet, kan du jo slenge det også oppi panna. Når alt begynner å se skikkelig godt ut krydrer du litt. I ei skål har du egg og litt salt, og rører til det blir en klissete, ekkel røre - som du tømmer over alt i panna. Sett på lokk, og ha plata på laveste varme i lang, lang tid. La eggene stivne sakte og forsiktig, uten å bli svidd.

Serveres på nybakt brød fra nærmeste bakeri (eller fra nærmeste steikeovn hvis du er mer husmor enn meg), sammen med en tomatsalat og ekte smør:)

Drikke: sjokolademelk! Hurra!

Så, hva hadde DU til middag i dag, og hvordan lager jeg det?

3 kommentarer:

Marthe-Julie sa...

Vil du ha 6ukersmenyen jeg lagde til min forrige jobb?:)

Merethe sa...

Skru på panna, la den bli ordentlig varm, hell oppi det du måtte ønske av en wok classic-pose, samt oppskjært svinekjøtt i biter. Kok vann ved siden av hvor du tar oppi nudler. (det håper jeg du kan koke..hehe..) Så har du sweet chili-saus over kjøttet og grønnsakene... Når nudlene er ferdig, heller du av vannet, slenger de oppi panna sammen med kjøttet og grønnsakene for litt smakstilsetning..og vips, fiks ferdig middag på UNDER 10 minutter..:)

Anonym sa...

kok potet og steik sei - rasp gulrøtter - spis

mh