tirsdag 22. desember 2009

I Bestemors* hus

..har jeg vært uten internett i hele fire dager. Abstinensen har vært stor, den andre natta våkna jeg faktisk av at jeg drømte om min kjære blogg. Men nå er jeg hjemme hos Mamma og Pappa, har spist fersksei til middag og bakt de siste julekakene. Det er rett og slett ganske godt:)

Et høydepunkt/lavpunkt fra Bestemorsbesøket:

Det er søndag, jeg og gutten slapper av foran Tv-sporten og jeg har funnet fram strikkinga mi (for den trenger jeg jo for å holde ut med Tv-en.) Inn kommer Bestemor sjøl, klapper hardt i hendene, og sier med streng, kraftig og seriøs røst: "HVA gjør du? STRIKKER du? På en søndag?"

Jeg blir.. ja.. veldig skremt, rett og slett... og svarer: "Ja, er ikke det lov?"

"Nei, for søndag er den sjuende dagen i uka og da skal vi hvile oss...."

Så nå gleder jeg meg til å sitte å smugstrikke på selveste juledagen, like greit at hun ikke ser det...

*Bestemor er altså ikke bestemora mi, men bestemora til samboergutten min. Mine bestemødre het aldri bestemor, men Mumu og Besta, så derfor kan denne nye, gode, snille dama med holdningene fra en annen tidsalder (og en litt mer religiøs kultur enn min) tryggt kalles Bestemor uten at det blir noen mix-ups. Sånn, så vet du det. Bestemor lager verdens beste brød, har et kjøleskap fullt av syltetøy og er morsom, snill og utrulig kul - bortsett fra når hun skremmer meg midt i søndagsstrikkinga mi.

1 kommentar:

Julenissen sa...

God jul!! :D