mandag 1. mars 2010

Lettlurt?

I går hadde vi kakegjester i anledning min bedre halvdels fødselsdag. Mens noen tullinger gikk fem mil på ski på tv og vi kosa oss med sjokoladekake, tikka det inn ei melding på mobilen hans. Enda en gratulasjon, tenkte vi. Avsender: sas.no - gratulasjon fra sas??, tenkte vi.
Neida, det var beskjed om at flyet vårt fra kina og hjem var blitt ombooka og at vi måtte dra to dager tidligere hjem.

WHAT? tenkte vi! "Med vennlig hilsen", vennlig hilsen my ass, tenkte vi. Sinte telefoner til kundeservice ble planlagt, ombooking til andre selskaper ble diskutert og sure tanker om en kinaferie som selvsagt ikke kunne bli som planlagt, florerte.

En time senere tikka det inn enda en meldling, også den fra sas.no... Frustrasjonen og forvirringen økte, kinesiske flyplassnavn ble vurdert og vi visste ikke hva som skulle skje.

Når kaka var (nesten) oppspist, femmila var over, og gjestene skulle til å gå, kom det svakt fra den ene gjesten: "Du trenger ikke å ringe SAS i mårra, det var vi som sendte meldinga"

LureSMS fra nettet, visstnok. Enda en ting vi stakkars lettlurte skal gå rundt og være bekymra for!!!! (jeg poster dette med fare for at ei som liker litt for godt å lure folk, får et tips gjennom denne bloggposten....IKKE bruk det mot meg, VÆR så snill!)

3 kommentarer:

Anette sa...

Haha - genialt!

(og jeg bare ser for meg hvor gøy det hadde blitt om MJ og jeg hadde realisert ideen om å sende en Norge rundt-mail til deg....:))

monika sa...

hvem er det som finner på slike ondskapsfulle oppfinnelser? men dette hadde vært en bra historie å fortelle 12 åringene som diskuterte om fordeler og ulemper med internett og mobil :)

bombadil sa...

Sitat lillesøster i bryllup hos søskenbarn som kommentar på at jeg tappet noen på feil skulder sånn at de snudde hodet mot ingenting: "Det der går jeg ALDRI på".

Resultat av kvelden: Lillesøster som snudde hodet mot ingenting ca. 100000 ganger…